Od prošloga tjedna u Kopru opet radi tvornica Tomos, koja proizvodi motorne dvotočkaše - mopede. U prvim danima su ih proizveli 150. Selidba proizvodnje (montaže mopeda) u tursku tvornicu Ramzey kod Istanbula se očito nije isplatila. U krovnoj kompaniji Hidria su tako privremeno radili nekoliko mjeseci, ali je Tomosova robna marka opet zaživjela u Kopru. Očigledno su naši zahtjevi bili previsoki za turskog partnera u smislu logistike i kvaliteta. Budući da smo imali obaveze prema kupcima i nismo bili sigurni da će ih turski partner ostvariti u skladu s našim očekivanjima, odlučili smo privremeno vratiti proizvodnju u Koper. Tu ćemo biti dok ne nađemo neko bolje rješenje, tako da proizvođač mopeda osigurava sličnu razinu kvalitete i logistiku, kazao je Matjaž Kanduč, direktor kompanije Tomos.
Od prošloga tjedna u Kopru opet radi tvornica Tomos, koja proizvodi motorne dvotočkaše - mopede. U prvim danima su ih proizveli 150.
Selidba proizvodnje (montaže mopeda) u tursku tvornicu Ramzey kod Istanbula se očito nije isplatila. U krovnoj kompaniji Hidria su tako privremeno radili nekoliko mjeseci, ali je Tomosova robna marka opet zaživjela u Kopru, piše Delo.
- Očigledno su naši zahtjevi bili previsoki za turskog partnera u smislu logistike i kvaliteta. Budući da smo imali obaveze prema kupcima i nismo bili sigurni da će ih turski partner ostvariti u skladu s našim očekivanjima, odlučili smo privremeno vratiti proizvodnju u Koper. Tu ćemo biti dok ne nađemo neko bolje rješenje, tako da proizvođač mopeda osigurava sličnu razinu kvalitete i logistiku, kazao je Matjaž Kanduč, direktor kompanije Tomos.
U njemu je sada zaposleno 22 radnika. U neposrednoj proizvodnji mopede sastavlja 12 radnika.
- Mi smo vrlo feksibilni. Ako se broj narudžbi poveća, povećat ćemo broj zaposlenih, a ako se pojave teškoće radnike ćemo zaposliti u nekim drugim djelatnostima naše grupe, rekao je Konduč.
Na području nekadašnjeg koperskog Tomosa radi nešto manje od 400 zaposlenih, od toga najviše u preduzeću Alutec (proizvodnja aluminijskih komponenti za svjetsku automobilsku industriju). Veliki broj ih je zaposlen u društvu Mototec koje izrađuje okvire za mopede Tomos, BMW, Ducati i Piaggo. Nešto manje (oko 40) je uposleno u tehnološkom parku Hidria.
U Tomosu samo sastavljaju mopede, čije dijelove izrađuju na razlitim dijelovima svijeta. U Hidriji su odlučili da sačuvaju robnu marku, prema kojoj se sudeći po opažanjima na tržištu i sajmovima odnose s poštovanjem.
- Željeli smo da novi kupci Tomosovih motora znaju što kupovinom dobijaju, ističe Kanduč.
Sastavljaju ih samo po narudžbama. Uprkos zastoju imaju sada 500 narudžbi za mjesec (6.000 godišnje. Za modpede se zanimaju u evropskim državama, u državama bivše Jugoslavije, u SAD.
- U velikoj britaniji su zagrijeni za star, klasični retro model Tomosovog mopeda, o njemu je pisao Guardian i hvali ga na sva zvona, kaže direktor.
Tomosov dvokotač košta od 950 do 1.400 eura. Nostalgija za legendarnim mopedom je nevjerojatna. O tome najbolje govori pismo koje je stiglo iz Srbije, gde stariji motorist traži pomoć za kupnju svog novog mopeda, jer je sa starim za 28 godina proputovao tisuće kilometara.